Przejdź na stronę WWW KĄPINO

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » CO CHCIELIBYŚMY ZMIENIĆ W NASZEJ MIEJSCOWOŚCI » NEOSTRADA

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 8>>>    strony: [1]2345678

NEOSTRADA

  
fox
20.01.2014 20:45:37
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kąpino

Posty: 293 #1721174
Od: 2007-9-21


Ilość edycji wpisu: 1
Witam serdecznie

Zauważyłam u nas od początku listopada 2013 dramatyczne problemy z transferem Neostrady. Pomiary na stronie Orange były bardzo niskie, niestabilne, zmieniały się z minuty na minutę i wynosiły od 0,35Mb do 3Mb. Internet jeszcze nigdy nie był tak fatalny.


Przyczyny teoretycznej dopatruję się w nieopatrznej zmianie we wrześniu 2013 umowy z "6Mb" na umowę "do 10Mb"! Była o 10zł niższa ! To chyba była ta przynęta... Wcisnąć naiwniakom 10Mb bez prawa głosu przy nieosiąganiu tego transferu ! Z tego, co słyszę to dużo mamy naiwniaków w Kąpinie, którzy zmienili umowy na do 10MB. ... Słówko "do" zostało głęboko przemilczane przez bardzo miłą panią z biura z ul. Puckiej w Wejherowie, a oznacza ono podobno ni mniej ni więcej, że transfer nie może być niższy niż 1Mb. Teraz wiem, że być może pozostanie przy umowie "6 Mb" nie pozbawiłoby mnie szybkiego internetu ! Ale może się mylę.


Pierwszą awarię zgłosiłam telefonicznie w listopadzie, kiedy pomiar transferu podczas rozmowy z działem technicznym u mnie i u nich wynosił 0,35Mb !!! Po zgłoszeniu nie działo się nic, nikt nic nie sprawdzał, jak kiedyś i nikt się ze mną nie kontaktował. W odpowiedzi otrzymałam pismo, w którym obniżono mi abonament o 50% za listopad. A internet nadal był niski i wielokrotnie poniżej 1Mb.


Na początku grudnia napisałam reklamację i żądałam w niej całkowitego anulowania kwoty abonamentu oraz przywrócenia transferu, ponieważ internet jest moim narzędziem pracy i obniżka mało mnie satysfakcjonuje. W odpowiedzi zadzwoniła pani z infolinii i z radością powiedziała,że odrzuca reklamację, bo przed chwilą zrobiła sobie pomiar i wyniósł on 9Mb !!! Poprosiłam o dowód na to. Nie było odzewu... Taki transfer nigdy, ale to nigdy nie został osiągnięty na naszej linii, dlatego uznałam ich pomiar za blef i tą opinią podzieliłam się z panią!!! W trakcie rozmowy czekaliśmy na otwarcie strony Orange parę dobrych minut, aż w końcu mój pomiar prędkości w trakcie rozmowy wyniósł poniżej 1 Mb !!!

Napisałam więc kolejną reklamację... (pewnie czekają na zmęczenie materiału...)

Napisałam, że awaria zgłaszana była już w ostatnim czasie wielokrotnie (przypominam, że nie ma już bezpłatnego numeru do zgłaszania awarii, a rozmowa trwa zwykle ok.30 moich cennych minut ) i nie podjęto ŻADNYCH działań w celu usunięcia awarii. W dalszym ciągu transfer pomierzony na stronie Orange jest dramatycznie niski i niezgodnie z umową najczęściej wynosi poniżej 1 Mb, przy umowie Neostrada 10Mb! Nikt się ze mną nie kontaktuje i nie informuje o likwidacji awarii.
Problem dotyczy wielu moich sąsiadów, klientów Orange, napisałam, że od 6 lat mówią o przeciążonej centrali, wciąż obiecują jej rozbudowę, a nie robią nic, poza wciskaniem klientom nowych umów na wyższe transfery, których nie potrafią zapewnić i podłączaniem nowych klientów, np. ostatnio 2 nowe bliźniaki na ul. Wierzbowej z przekopem pod Lipową.

Niewątpliwie takie działania przyczyniają się do tego, że transfer jest niestabilny i jest poniżej akceptowanego poziomu u dotychczasowych klientów. Napisałam, że taka praktyka nosi znamiona oszustwa. Napisałam również, że ich odpowiedż na reklamację jest kpiną z klienta i świadczy o niepoważnym traktowaniu ludzi! Zażądałam ponownego, tym razem poważnego i profesjonalnego zajęcia się tą sprawą! W załączeniu przekazałam wydruk pomiaru prędkości, kiedy transfer wyniósł 0,63 Mb. Zażądałam podjęcia natychmiastowych działań w celu przywrócenia transferu zgodnego z umową i zaprzestania naliczania opłat za abonament usługi Neostrada TP.

Tym razem dostałam odpowiedż, w której stwierdzono, że z uwagą przeanalizowali zgłoszenie dotyczące prędkości transferu i uznali reklamację anulując abonament za grudzień i styczeń. Wyjaśnili również,że dział techniczny potwierdził przeciążenia linii, które mogą potrwać do 31 stycznia 2014r.

A jak jest u Was ???

aniołek
  
Electra24.04.2024 14:55:14
poziom 5

oczka
  
BonAir
20.01.2014 21:07:23
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kąpino

Posty: 1084 #1721249
Od: 2007-5-25


Ilość edycji wpisu: 3
A jak jest u Was ???
fox, napisałaś dużo, a ja na Twoje pytanie odpowiem krótko:
"u nas jest tak samo"
Żenująco źle i słabo.

Aby poprawić Ci nieco nastrój wklejam kilka zrzutów z pomiarów prędkości z ostatnich czasów.
Mam podobnie jak Ty NEO w opcji "DO 10Mb"


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
_________________
pozdrawiam BonAir
  
galik
21.01.2014 08:19:32
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kąpino-Królewskie

Posty: 68 #1721517
Od: 2009-5-13
Dwa lata temu chciałem neostradę , ale robili straszne problemy , a to za daleko , a to trzeba przejść przez drogę , więc się poddałem i bardzo się teraz z tego cieszę. Nie wiem czy wiecie ale według mapy zasięgu pewnej sieci ( nie chcę robić reklamy ) , mamy od pewnego czasu zasięg LTE , ceny konkurencyjne , ja mam i nie narzekam. Czasem zdarza się kiepski transfer , ale ogólnie jest ok.
  
BonAir
21.01.2014 12:04:46
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kąpino

Posty: 1084 #1721718
Od: 2007-5-25


Ilość edycji wpisu: 1
A jak sobie radzisz z "limitami" ?
Po prostu nie przekraczasz? oczko
_________________
pozdrawiam BonAir
  
galik
21.01.2014 12:21:21
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kąpino-Królewskie

Posty: 68 #1721726
Od: 2009-5-13
Przyznam że dlatego chciałem neostradę ( brak limitów ) , wcześniej miałem neta o prędkości ok. 50mb/s bez limitów bardzo szczęśliwy
Bałem się mocno że będę przekraczał limity , ale nic z tych rzeczy.
Płacę niecałe 50 zł. za chyba 20GB + dodatkowe GB w nocy.
Nie zdarzyło mi się żebym się zbliżył nawet do limitu .
Fakt że nie ściągam zbyt wiele oczko
  
mariusz
21.01.2014 22:24:38
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kąpino

Posty: 1162 #1722292
Od: 2007-10-9
fox - masz sporą szanse na darmowy internet, prawie jak w AERO - cena i prędkość symboliczne
aniołek
  
Marcin
22.01.2014 13:43:38
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 622 #1722678
Od: 2008-4-7
Ja mam 6mb i to samo. Zresztą wszyscy znajomi z Kąpina mają ten sam problem. A co do LTE to mam dostępną opcję na smartfonie, ale u mnie w domu mam jedynie "E". O "H" czy LTE mogę jedynie pomarzyć...

Mnie też proponowali opcję do 10mb. Gdy zapytałem czy u mnie taka opcja jest w ogóle możliwa to gościu zawiesił głos i powiedział że nie wie! Haha, przy okazji spytałem panów monterów i powiedzieli, że tutaj to max 6mb (przynajmniej w mojej okolicy).

Dzwoniłem już chyba 5 razy w sprawie tego gównianego internetu i nic nie pomogło, niby naprawiają, ale ciągle ten sam syf.
  
fox
22.01.2014 18:19:32
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kąpino

Posty: 293 #1722863
Od: 2007-9-21


Ilość edycji wpisu: 1
Jeżeli problem z Neostradą trwa już kilka miesięcy to, niestety, to nie jest żadna awaria i naprawa tu nic nie pomoże. Po prostu centala jest dramatycznie niewydolna ! Oni zdają sobie z tego doskonale sprawę, a nam tylko ściemnają.

Moim zdaniem problem tkwi w ilości podpisywanych umów na internet przez Telekomunikację Polską SA, nieproporcjonalny do przepustowości kąpińskiej centrali. Liczą się plany sprzedażowe i ich realizacja, a kłopotami z niskim transferem u klientów w Kąpinie zajmniemy się... NIGDY wesoły Ciemny lud to kupi... Ot taka filozofia biznesowa ...


Wydaje mi się, że potrzebna jest rozbudowa centrali i bez tego ani rusz! Ale to są koszty, więc unikają tego.

Pojedynczego klienta olewają, ale może jeżeli reklamację złoży 100 świadomych swoich praw klientów to może coś się ruszy. Można w reklamacji wesprzeć się skargą do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) i do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), który zajmuje się ochroną interesów konsumentów przez kontrolę jakości oferowanych na rynku usług telekomunikacyjnych.

Ich sztab prawników z pewnością zadbał o to, abyśmy nie mieli żadnych praw, ale spróbować trzeba.


Proponuję złożyć w biurze Orange na Puckiej w Wejherowie REKLAMACJĘ GRUPOWĄ w imieniu wszystkich klientów Telekomunikacji Polskiej S.A. (taka firma nadal jest sprzedawcą na fakturze) w Kąpinie. Dołączę wydruki pomiarów transferu. Pismo przygotuję, z mojej ulicy z tego, co się orientowałam zbierzemy ponad 10 podpisów, a pozostali mieszkańcy mogliby składać swoje podpisy na liście pozostawionej np. na dwa dni w sklepie Lewiatan na początku Wierzbowej.

Podpiszecie ???

aniołek
  
Jagusia
22.01.2014 21:31:50
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Gdynia/Kąpino

Posty: 22 #1723034
Od: 2012-10-25
Witam, czytamy i troche sie podlamalismy, bo jestesmy na etapie podlaczania. Troche odbiegne od tematu, ale mozecie mi napisac jak to jest z poprowadzeniem kabli od slupkow TP.SA. Byl u nas jeden monter i powiedzial, ze pojda wzdluz plotu, za granica dzialki i na wysokosci furtki przejda przez posesje do domu, potem przyjechal drugi i mowi, ze pojda wzdluz plotu, ale po naszej stronie, mimo ze mamy juz posadzone tuje wzdluz plotu. Ten drugi tlumaczyl sie tym, ze gmina musialaby wyrazic zgode na prowadzenie kabla, potrzebne by byly pozwolenia itp, a im sie nie chce w to bawic. Podpowiecie jak to bylo u Was? Pozdrawiam.
  
Marcin
22.01.2014 21:48:14
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 622 #1723054
Od: 2008-4-7
@fox jasne, że podpiszemy.
  
galik
23.01.2014 08:00:19
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kąpino-Królewskie

Posty: 68 #1723328
Od: 2009-5-13
Jagusia u mnie tłumaczyli to samo czyli , czyli potrzeba zgody wydanej przez gminę , a według mnie po prostu nie chciało im się kopać 50m rowu , ale czytając jakie są jaja z prędkością bardzo sie cieszę że nie doszło to do skutku wesoły
  
Electra24.04.2024 14:55:14
poziom 5

oczka
  
Admin
23.01.2014 09:50:17
poziom 5



Grupa: Administrator 

Posty: 646 #1723416
Od: 2007-5-10
Kiedy będzie to pismo do podpisania, bo ja ochoczo się wpiszę. Niestety w sobotę na tydzień wyjeżdżam i pewnie nie zdążę.
  
fox
23.01.2014 16:55:40
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kąpino

Posty: 293 #1723797
Od: 2007-9-21
Admin, każdy głos się liczy !!! Postaram się, żeby pismo było jutro po południu w Lewiatanie.

pozdrawiam aniołek
  
Admin
23.01.2014 19:10:06
poziom 5



Grupa: Administrator 

Posty: 646 #1723958
Od: 2007-5-10
Fox Super z pewnością tam zajrzę i podpisze listę, bo już wydałem fortunę na infolinię w grudniu i styczniu a efekt, że w końcu przyznali mi rację i do 31.01.2014... usuną awarię.
  
fox
24.01.2014 15:34:46
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kąpino

Posty: 293 #1724632
Od: 2007-9-21


Ilość edycji wpisu: 2
UWAGA !!!

Abonenci Telekomunikacji Polskiej S.A. zamieszkali w Kąpinie!!!

Składamy reklamację grupową z uwagi na bardzo niską prędkość transferu NEOSTRADY.

Proszę podpiszcie się na liście abonentów składających reklamację grupową.

Do wglądu jest pismo reklamacyjne.

Miejsce: sklep Lewiatan, Sklep Spiżarenka, sklep Jerry.

Dziękujemy


Poniżej zamieszczam treść reklamacji grupowej, która zostanie po zebraniu podpisów poparcia
przesłana do T.P. SA


Telekomunikacja Polska S.A.
Mr. Bruno Duthoit - prezes zarządu Orange Polska
Ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa

REKLAMACJA GRUPOWA

Zgodnie z § 1, pkt 1, lit. c) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. Nr 226, poz. 2291) niniejszym mieszkańcy miejscowości Kąpino w gminie Wejherowo, woj. pomorskie, będący abonentami usługi Neostrada świadczonej przez Telekomunikację Polską S.A. składają reklamację grupową z powodu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi telekomunikacyjnej Neostrada przez T.P. S.A. w okresie od października 2013r. do chwili obecnej, kiedy to szybkość transmisji danych jest bardzo niska, niestabilna i niezgodnie z umową najczęściej poniżej gwarantowanych 998kb/s. Natomiast osiągnięcie deklarowanych prędkości 6Mb/s, czy 10Mb/s, za które płacimy w ogóle pozostaje abstrakcją.


W tym okresie wielokrotnie zgłaszano awarie np. kiedy pomiar transferu wynosił 0,35Mb !!!, ale T.P. nie podejmowała żadnych działań, które przywróciłyby na stałe szybkość transferu zgodną z umową i standardami XXI wieku. Wielu mieszkańców składało też indywidualne reklamacje, które zostały uznane przez T.P. z uwagi na zaniżone parametry usługi Neostrada wynikające z przeciążenia sieci. T.P. przyznała się do winy, ale problem nie został rozwiązany !!!


Problemem jest bowiem niewydolna i przeciążona centrala abonencka w Kąpinie. T.P. wie o tym doskonale, ciągle obiecuje rozbudowę centrali, ale od ponad 6 lat nie robi nic, aby rozwiązać problem. W tym samym czasie zdając sobie sprawę z tego, że infrastruktura techniczna jest niewydolna T.P. zachęca klientów do podpisywania aneksów do umów na coraz wyższe transfery i wciąż podłącza nowych klientów. Co bulwersujące, przy podpisywaniu umów tzw. dział techniczny zapewnia klientów, że możliwa jest w Kąpinie oferta internetu z prędkością do 10Mb/s, a nawet do 20Mb/s, po czym w praktyce abonent często nie osiąga nawet 1Mb/s ! W świetle prawa taka umowa jest niedopuszczalna, bo T.P. zdając sobie sprawę z braku możliwości technicznych celowo wprowadza klientów w błąd oferując transfery niemożliwe do osiągnięcia. Taka praktyka nosi znamiona nieuczciwości i świadczy o niepoważnym traktowaniu klienta! Kłania się ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, szczególnie przepis mówiący o: „zatajeniu lub nieprzekazaniu w sposób jasny, jednoznaczny lub we właściwym czasie istotnych informacji dotyczących produktu” !!!


Problemy z prędkością Neostrady pojawiły się w Kąpinie właśnie w czasie zmasowanej akcji promocyjnej zachęcającej abonentów do podpisywania umów na zwiększone prędkości transmisji. Niewątpliwie takie działania przyczyniły się do tego, że transfer jest niestabilny i często poniżej gwarantowanego umową poziomu 1Mb/s. Takie postępowanie zniechęca nas do dalszego korzystania z Waszych usług, a zgodnie z §6 ust.2 pkt 2 umowy, jeśli T.P. świadczy usługę w sposób niezgodny z umową, mamy prawo ją rozwiązać ze skutkiem natychmiastowym.


W związku z tym:


Żądamy poważnego i profesjonalnego zajęcia się naszym problemem !

Żądamy niezwłocznej rozbudowy centrali abonenckiej w Kąpinie i egzekwowania zapisów umów podpisywanych przez użytkowników.

Żądamy podjęcia natychmiastowych działań w celu przywrócenia transferu zgodnego z umową i zaprzestania naliczania opłat za abonament usługi Neostrada do momentu usunięcia nieprawidłowości. Proszę również pamiętać, iż będziemy zmuszeni do występowania o naliczenie ewentualnego odszkodowania za przerwy w świadczeniu usług zgodnie z umową.

Prosimy również o spotkanie w Kąpinie z osobą decyzyjną i odpowiedzialną za prawidłowe świadczenie usługi Neostrada w naszej miejscowości.


Nadmieniamy jednocześnie, że sprawą zainteresujemy również Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), który zajmuje się ochroną interesów konsumentów przez kontrolę jakości oferowanych na rynku usług telekomunikacyjnych.


W załączeniu przesyłamy wydruki pomiaru prędkości transmisji na www.orange.pl, np. z dnia dzisiejszego, kiedy transfer wyniósł 0,61 Mb/s oraz wcześniejsze 0,62Mb/s, 0,16Mb/s, 0,66Mb/s i 0,33Mb/s.


Jeżeli T.P. nie podejmie natychmiastowych decyzji o rozbudowie centrali na pewno większość abonentów zmieni dostawcę usług internetowych. Sporo osób już zrezygnowało z Waszych usług i przeszło do konkurencyjnej firmy i są zadowoleni z jakości usług.

Abonenci T.P. S.A. w Kąpinie

W załączeniu:
Szczegółowa lista abonentów składających reklamację grupową.
Wydruki pomiarów szybkości transmisji danych.
Do wiadomości:
UOKiK, UKE, Fundacja Wspomagania Wsi, Fundacja „Telefony Polskie", Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Pomorski Urząd Wojewódzki, Urząd Gminy Wejherowo, STOWARZYSZENIE ROZWOJU WSI KĄPINO "ECO-KĄPINO.
Adres do korespondencji:

  
BonAir
24.01.2014 21:16:58
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kąpino

Posty: 1084 #1724954
Od: 2007-5-25


Ilość edycji wpisu: 2
Podpisaliśmy.
Oby było lepiej!

PS.

W razie czego można śmiało użyć moich zrzutów ekranu, które w tym wątku na forum wkleiłem, z pomiaru prędkości Neostrady.
_________________
pozdrawiam BonAir
  
beos70
25.01.2014 12:03:01
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: leśna

Posty: 908 #1725497
Od: 2008-5-18


Ilość edycji wpisu: 1
Obrazek

Nie chcę się przechwalać ale tylko pokazać że to możliwe by mieć prędkość właściwą.
To jest umowa na 10 Mb/s w Netii na łączach TPsa. pomiar robiony codziennie zawsze w tych granicach , jedyny minus to bardzo niski upload.

Ja również dopisałem się do listy w sklepie. Popieram jak najbardziej.oczko
  
fox
26.01.2014 20:17:50
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kąpino

Posty: 293 #1726758
Od: 2007-9-21
Zazdroszczę aniołek Znajomy też ma Netię i jest zadowolony, ale obawiam się, że ta dobra jakość transferu może wynikać z tego, że jest niewielu abonentów Netii... Początkowo wziął 20Mb, ale nie chodziło, zmienił na 10Mb i teraz ma zawsze niewiele mniej. Nie znam się na tym, ale podobno sieć jest ta sama, ale w centralce mają osobne "kabelki" aniołek
  
baton
27.01.2014 21:55:34
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1234 #1727871
Od: 2008-2-11
Niestety, dopiero co wróciłem do Kąpina. Czy można jeszcze się wpisać na listę osób reklamujących usługę neostrady?
  
fox
27.01.2014 22:21:20
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kąpino

Posty: 293 #1727903
Od: 2007-9-21
Hej baton, tak, jeszcze można,jutro od samego rana, 3 sklepy, zapraszamy aniołek
  
Electra24.04.2024 14:55:14
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 8>>>    strony: [1]2345678

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » CO CHCIELIBYŚMY ZMIENIĆ W NASZEJ MIEJSCOWOŚCI » NEOSTRADA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny

kapino.pl