Przejdź na stronę WWW KĄPINO

NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » KOMUNIKATY I DONIESIENIA » SOŁTYS, RADA SOŁECKA, BUDŻET

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 10 / 21>>>    strony: 123456789[10]11121314151617181920

Sołtys, Rada Sołecka, budżet

  
Admin
08.05.2009 21:45:54
poziom 5



Grupa: Administrator 

Posty: 646 #259619
Od: 2007-5-10
Może masz Baton informację od Sołtysa kiedy zakończą akcję wyrówywania dróg?
Miało być po zwilżeniu gruntu.
  
Electra27.04.2024 15:10:35
poziom 5

oczka
  
baton
08.05.2009 21:50:20
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1234 #259622
Od: 2008-2-11
Niestety nie mam żadnych informacji w tym temacie. Wydaje mi się, że Gmina liczy na to, że temat wyrównywania rozejdzie się po kościach.
  
Admin
08.05.2009 22:09:58
poziom 5



Grupa: Administrator 

Posty: 646 #259634
Od: 2007-5-10
Może i na to liczy, ale ktoś tę pracę odbiera lub już odebrał. Za to, że zrobione jest byle jak to chyba gmina nie płaci. Jeśli byłoby inaczej, czyli zapłacono za tę fuszerkę to sprawa prosta dla prokuratury " marnotrastwo publicznych funduszy"!
  
wik
09.05.2009 11:23:30
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 64 #259918
Od: 2008-6-15
No to należy zapoznać się, albo skserować i umieścić na naszej stronie skan tego projektu i pisać pisać i pisać! Bo jak można mówić o tym o czym się nie wie? Czy jest ktoś chętny do popełnienia takiego czynu z miłości do Kąpina? Czekamy wszyscy z niecierpliwością!
  
Admin
09.05.2009 14:54:15
poziom 5



Grupa: Administrator 

Posty: 646 #260013
Od: 2007-5-10
Jeśli wszyscy będziemy czekali, to nie będzie komu tego zrobićoczko
  
wik
09.05.2009 19:24:15
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 64 #260067
Od: 2008-6-15
No to pójdę i skseruję
  
fox
10.05.2009 07:33:37
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kąpino

Posty: 293 #260218
Od: 2007-9-21
Na początku roku na forum było ogłoszenie o wyłożeniu Studium do wglądu (ale nie pamietam, w którym temacie...smutny ) Ciekawi mnie dlaczego teraz ponownie...?aniołek
  
baton
13.05.2009 11:52:03
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1234 #261321
Od: 2008-2-11
Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne w orzecznictwie
Uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego należy do zadań własnych gminy. Jest to obowiązek, a nie przywilej gminy. Proces uchwalania planu miejscowego, a potem jego ewentualnej zmiany, jest dość skomplikowany. Ponieważ plan stanowi powszechnie obowiązujące prawo miejscowe, musi spełniać rygorystyczne wymogi. Poza tym w zakresie uchwalania planów zagospodarowania przestrzennego organy gminy mają uprawnienia do ograniczenia prawa własności. Szczegółowe przepisy oraz ścieranie się interesów prywatnych właścicieli nieruchomości objętych planem oraz władz samorządowych nierzadko doprowadzają do sporów. Potwierdza to bogate orzecznictwo sądów administracyjnych.
Działalność planistyczna ma bardzo istotne znaczenie nie tylko dla funkcjonowania gminy, ale przede wszystkim dla mieszkańców danego terenu. Ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z innymi przepisami kształtują sposób wykonywania prawa własności nieruchomości.
Kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie gminy, uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego należy do jej zadań własnych.
W piśmiennictwie podkreśla się nawet, że niewywiązywanie się z tego obowiązku stanowi zaniechanie i może stanowić podstawę odpowiedzialności odszkodowawczej. Na tle przepisów związanych z uchwalaniem planów zagospodarowania przestrzennego dość często dochodzi do sporów. Dotyczą one przede wszystkim samej procedury uchwalania planów, uprawnień gmin i właścicieli nieruchomości, a także uprawnień organów nadzoru. Wiele z nich swój ostateczny finał znajduje w sądzie administracyjnym. Interpretacje zawarte w wyrokach sądów administracyjnych są cenną wskazówką zarówno dla mieszkańców, którzy kwestionują działania organów gminy, jak i dla samych samorządów. Znajomość orzecznictwa pozwala na uniknięcie błędów i prawidłowe wywiązywanie się z obowiązków nałożonych na gminy.
Władztwo gminy
Wiele skarg do sądów administracyjnych wnoszą mieszkańcy gmin niezadowoleni z przeznaczenia terenu, na którym mają swoją nieruchomość. Wynika to najczęściej z konfliktu interesów: prywatnego i społecznego. Właściciel nieruchomości jest zainteresowany jak najlepszym przeznaczeniem jego działki, gmina musi wyważyć, a czasami ograniczyć możliwość wykorzystania danego terenu i zapewnić optymalne zagospodarowanie przestrzenne w gminie. Sądy administracyjne stosują zasadę złotego środka. Z jednej strony sądy nie kwestionują prawa do wprowadzenia ograniczeń przez gminę. Z drugiej nie pozwalają na zupełną dowolność i dyskryminację właścicieli poszczególnych nieruchomości.
W jednym z orzeczeń WSA przypomniał, że ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego kształtują, wraz z innymi przepisami sposób wykonywania prawa własności nieruchomości (wyrok WSA w Gliwicach z 26 marca 2009 r., II SA/Gl 1252/08, niepublikowany). To daje radzie gminy prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu przez właścicieli gruntów położonych na obszarze objętym tym planem z przysługującego im prawa własności. Sąd podkreślił, że konstytucja nie zakłada prymatu prawa własności w stosunku do innych praw podmiotowych chronionych jej przepisami. Skoro więc ustawodawca przyznał gminie prawo ingerencji w sposób wykonywania własności w drodze uchwalania aktów prawa miejscowego, to ma ona prawo do wprowadzania określonych ograniczeń. W tym samym wyroku WSA podkreślił też, że wyważając interesy inwestorów z interesami właścicieli sąsiednich i dalszych nieruchomości gmina musi zachować szczególną ostrożność. W ocenie sądu konstytucyjne zasady określoności i proporcjonalności nakładają na gminnego planistę obowiązek tworzenia przepisów prawa miejscowego, tak żeby nie pozostawiały one uznaniu administracyjnemu kwestii dotyczących korzystania z konstytucyjnie chronionych praw podmiotowych.
Naczelny Sąd Administracyjny podkreślił, że plany zagospodarowania przewidują różne ograniczenia, które automatycznie nie mogą zostać uznane za sprzeczne z zakazem dyskryminacji. Jednak w ocenie sądu w każdym przypadku należy w sposób bardzo wyważony oceniać zakres ograniczenia prawa własności (wyrok NSA z 8 kwietnia 2009 r., II OSK 1468/08, niepublikowany).
Procedura zmiany
Uchwalenie planu zagospodarowania przestrzennego to zadanie własne gminy. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego sporządza się w celu ustalenia przeznaczenia terenów, w tym dla inwestycji celu publicznego, oraz określenia sposobów ich zagospodarowania i zabudowy. Jest to akt prawa miejscowego, uchwalany przez radę gminy. Procedura przygotowania, uchwalenia i ogłoszenia planu zagospodarowania jest ściśle określona i dość skomplikowana.
W jednym z orzeczeń sąd administracyjny przypomniał, że uchwała o przystąpieniu do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego jest pierwszym etapem prowadzącym do uchwalenia planu (wyrok WSA w Białymstoku z 25 września 2008 r., II SA/Bk 442/08, niepublikowany). Jednak w jej wyniku nie następuje uchwalenie planu zagospodarowania przestrzennego i nie ma jeszcze w obrocie prawnym aktu prawa powszechnie obowiązującego. Jak podkreślił WSA, to miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego jest podstawowym elementem planistycznym, za pomocą którego w sposób wiążący ustala się przeznaczenie terenu na określone cele. Przedmiotem uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu miejscowego jest określenie granic obszaru objętego przyszłym planem. Uchwała ta nie może powtarzać treści uchwały w sprawie przyjęcia samego planu. Sąd zastrzegł, że nie można na etapie przystępowania do sporządzania planu ustalać przeznaczenia terenu. Taką kompetencję rada nabywa dopiero na etapie uchwalania samego planu. Rolą uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu miejscowego jest wyłącznie zakomunikowanie wszczęcia właściwego procesu planistycznego oraz wyznaczenie – w załączniku graficznym – granic obszaru, jakiego dotyczyć będą ustalenia przyszłego planu.
W tym samym wyroku sąd podkreślił, że terytorialny zasięg miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmuje z reguły część obszaru gminy. Dlatego nieodzownym elementem uchwały uruchamiającej postępowanie planistyczne jest wskazanie terenu, do którego odnosi się powyższa uchwała i następujące po niej procedury. Graficzny załącznik jest obligatoryjną formą opisu obszaru objętego projektem planu. Za rozwiązanie optymalne sąd uznał posłużenie się rysunkiem w celach informacyjnych. W jego ocenie granice obszaru objętego planem można by również przedstawić w sposób opisowy w tekście uchwały rady gminy. Jednak metoda opisowa wymaga niezwykłej precyzji. Jej niedochowanie może sprawić, że tekst będzie zawiły czy wręcz nieczytelny.
Zdaniem sądu nieprecyzyjne ustalenie granic obszaru objętego planem w części opisowej uchwały o przystąpienie do jego opracowania, tj. ustalenie tego obszaru na załączniku graficznym, stanowiącym integralną część uchwały, nie może skutkować stwierdzeniem nieważności uchwały.
Forma załącznika opisującego granice obszaru objętego planem nie musi prowadzić więc do nieważności procedury. Ale jego brak wywołuje daleko idące konsekwencje. WSA w Krakowie orzekł, że rada gminy nie może podjąć uchwały o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego bez załącznika graficznego przedstawiającego granice obszaru objętego projektem planu (wyrok WSA w Krakowie z 24 lutego 2009 r., II SA/Kr 1271/08, niepublikowany). Sąd podkreślił, że załącznik jest integralną częścią planu. Uchwała, która nie zawiera załącznika graficznego, jest nieważna. Jak zauważono w wyroku, ustawodawca nie przewidział odstępstw od formy uchwały w przedmiocie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w zależności od zakresu projektowanych zmian.
Konsultacje społeczne
Częścią procesu planistycznego jest uzgadnianie, opiniowanie i konsultowanie proponowanych rozwiązań czy ewentualnych zmian z określonymi organami, instytucjami oraz społecznością lokalną. Dla optymalnej ochrony interesów właścicieli nieruchomości dokonuje się tzw. wyłożenia projektu studium.
W jednym z wyroków sąd administracyjny podkreślił, że dokonywanie jakichkolwiek zmian w części opisowej lub graficznej uchwalonego planu zagospodarowania przestrzennego w stosunku do jego projektu wyłożonego do publicznego wglądu jest niedopuszczalne (wyrok WSA w Krakowie z 17 marca 2008 r., II SA/Kr 1142/07, niepublikowany). Wprowadzenie takich zmian stanowi istotne naruszenie trybu sporządzania planu i powoduje jego nieważność.
W kolejnym orzeczeniu sąd administracyjny negatywnie odniósł się do udzielania sprzecznych informacji na etapie projektu planu. Sąd uznał za niedopuszczalną sytuację, w której zachodzi rozbieżność pomiędzy ogłoszeniem o wyłożeniu projektu planu do publicznego wglądu a opublikowaniem projektu w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, np. na stronach internetowych urzędu gminy (wyrok WSA w Białymstoku z 5 czerwca 2007 r., II SA/Bk 177/07, niepublikowany). Taka sytuacja powoduje nieważność częściową lub całkowitą planu. Zdaniem sądu, nawet gdy zachowano formalną poprawność przebiegu procedury planistycznej, to dochodzi do dezinformacji o przebiegu procesu planistycznego. To może wzbudzić uzasadnioną wątpliwość co do wersji projektu planu wyjściowej dla kontynuacji procesu planistycznego.
W uzasadnieniu sąd przypomniał, że uchwała w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jest nieważna w całości lub w części w przypadku:
● naruszenia zasad jego sporządzania,
● istotnego naruszenia trybu jego sporządzenia bądź
● naruszenia właściwości organów w tym zakresie.
Tryb procedury uchwalania planu odnosi się do kolejno podejmowanych czynności planistycznych, określonych przepisami ustawy. Gwarantują one udział zainteresowanych podmiotów w procesie planowania (składanie wniosków i uwag) i kontrolę legalności podejmowanych rozwiązań w granicach uzyskiwanych opinii i uzgodnień. Jak zauważył sąd, informowanie społeczeństwa o czynnościach planistycznych obejmuje dwa elementy. Pierwszy to informacja o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia planu z określeniem formy, miejsca i terminu składania wniosków do planu. Drugi element to informacja o wyłożeniu zaopiniowanego i uzgodnionego projektu planu do publicznego wglądu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, wyznaczeniem terminu do składania uwag oraz zorganizowaniem dyskusji publicznej nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami.
Informacja powinna polegać na ogłoszeniu o tych czynnościach w prasie miejscowej oraz przez obwieszczenie. Obwieszczenie oraz ogłoszenie w prasie miejscowej jest obowiązkowym sposobem poinformowania społeczeństwa o wszczętej procedurze planistycznej. Ponadto ustawa zobowiązuje do ogłoszenia w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości. Sąd zauważył, że w praktyce zwyczajowym sposobem ogłoszenia może być rozplakatowanie lub komunikat na stronie internetowej urzędu gminy. Zdaniem sądu wybór formy komunikowania społeczeństwu informacji o działalności organów administracji, obok form tradycyjnych (ogłoszenia, obwieszczenia), zobowiązuje jednak do zadbania o to, by wiadomości ze stron internetowych w pełni pokrywały się z informacjami zamieszczanymi na tablicy ogłoszeń w siedzibie urzędu miejskiego i w prasie miejscowej.
Zaskarżenie i nadzór
Uchwały rady gminy, w tym uchwały dotyczące uchwalenia czy zmiany miejscowego planu, podlegają kontroli w dwóch zakresach. Z jednej strony uchwałę może zakwestionować każdy obywatel. Z drugiej strony nadzór nad poprawnością działalności samorządu terytorialnego oraz przestrzegania prawa sprawuje właściwy organ administracji.
Sąd administracyjny wskazał, że upoważnienie wojewody do stwierdzenia nieważności aktu prawa miejscowego (art. 91 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym) kształtuje się zasadniczo niezmiennie i niezależnie od przedmiotu kontrolowanej uchwały (wyrok WSA w Poznaniu z 17 kwietnia 2007 r., II SA/Po 39/07, niepublikowany). Dotyczy więc uchwał w zakresie planowania przestrzennego. W uzasadnieniu sąd przypomniał ponadto, że o nieważności uchwały w całości lub części orzeka organ nadzoru w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia doręczenia uchwały wojewodzie. Po upływie 30 dni od dnia doręczenia wojewodzie uchwały jego upoważnienie do stwierdzenia jej nieważności wygasa. W takim wypadku może on jedynie zaskarżyć uchwałę do sądu administracyjnego. Zdaniem sądu nie można uznać, że 30-dniowy termin do stwierdzenia nieważności biegnie dopiero od dnia dostarczenia ostatniego załącznika do uchwały. Termin ten ma charakter prekluzyjny (zawity) i biegnie od dnia doręczenia uchwały wojewodzie.
O zakresie uprawnień organu nadzoru wypowiedział się sąd administracyjny w innym orzeczeniu (wyrok WSA w Krakowie z 29 maja 2006 r., II SA/Kr 1329/05, niepublikowany). Sąd podkreślił, że organem kompetentnym do uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jest rada gminy /miasta/ ponosząca odpowiedzialność za jej kształt. Jego zdaniem ewentualne uchybienia organów zaangażowanych w proces planistyczny nie mogą usprawiedliwiać wadliwości uchwały podjętej przez organ właściwy do uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Mówiąc prościej gmina nie może zasłaniać się błędami innych organów, które biorą udział w projektowaniu planu. W odniesieniu do wojewody, sąd podkreślił, że kompetencja nadzorcza oznacza zarówno upoważnienie, jak i obowiązek organu nadzoru stania na straży legalności aktów podejmowanych przez organy jednostek samorządu gminnego. Z zasady kompetencyjności wynika obowiązek realizowania kompetencji przez organy administracji publicznej. Możliwość zaskarżenia przez organ nadzoru uchwały lub zarządzenia organu gminy do sądu powinna być stosowana wyjątkowo. Tym samym w ocenie sądu wojewoda co do zasady samodzielnie powinien oceniać uchwały organów gminy. Nie powinien automatycznie przerzucać tej kompetencji na sąd administracyjny.
Odnosząc się do uprawnienia obywateli do kwestionowania uchwał samorządu gminnego, to wynika on z art. 101 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. Dotyczy on wszystkich uchwał, w tym tych dotyczących procesu planistycznego. Trzeba jednak zwrócić uwagę na pewne ograniczenia związane ze skorzystaniem z tego uprawnienia przez właścicieli nieruchomości niezadowolonych z planu.
Zaskarżenie uchwały do sądu administracyjnego możliwe jest po wezwaniu organu gminy do usunięcia naruszenia prawa. Jak wyjaśnił NSA takie wezwanie jest czynnością procesową (formalną), powodującą wszczęcie postępowania mającego na celu zmianę (uchylenie) uchwały organu wskazanej gminy (postanowienie NSA z 16 grudnia 2008 r., II OSK 552/08, niepublikowane). Wezwanie organu do samokontroli uchwały konkretyzuje podmiot, którego interes prawny lub uprawnienie zostały naruszone, i uchwałę będącą tego przyczyną. Instytucja ta jest surogatem środka odwoławczego. W ocenie NSA nie można jednak instytucji wezwania traktować jak czynności niewywołującej żadnych skutków prawnych, która może być powtarzana wielokrotnie bez ograniczeń. Przyjęcie takiego poglądu pozbawiałoby to działanie znaczenia prawnego. Jak podkreślił sąd powodowałoby destabilizację obrotu prawnego, zamiast poprawić jego bezpieczeństwo.
Obowiązywanie planu
Uchwała rady gminy w sprawie uchwalenia planu miejscowego obowiązuje od dnia określonego w tej uchwale. Uchwała nie może wejść w życie wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia w dzienniku urzędowym województwa. Uchwała w sprawie uchwalenia planu podlega również publikacji na stronie internetowej gminy. Wejście w życie nowego planu miejscowego powoduje utratę mocy obowiązującej innych planów lub ich części odnoszących się do objętego nim terenu. Nie powoduje jednak wygaśnięcia decyzji administracyjnych wydanych na podstawie starego planu miejscowego.
Uzgodnienia i opinie niezbędne dla uchwalenia planu miejscowego
Wójt, burmistrz albo prezydent miasta po podjęciu przez radę gminy uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu miejscowego musi uzyskać opinie o projekcie planu:
● gminnej lub innej właściwej komisji urbanistyczno-architektonicznej,
● wójtów, burmistrzów gmin albo prezydentów miast, graniczących z obszarem objętym planem, w zakresie rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym,
● regionalnego dyrektora ochrony środowiska.
Ponadto konieczne są uzgodnienia projektu planu z:
● wojewodą, zarządem województwa, zarządem powiatu w zakresie odpowiednich zadań rządowych i samorządowych,
● właściwym wojewódzkim konserwatorem zabytków,
● organami właściwymi do uzgadniania projektu planu na podstawie odrębnych przepisów,
● właściwym zarządcą drogi, jeżeli sposób zagospodarowania gruntów przyległych do pasa drogowego lub zmiana tego sposobu mogą mieć wpływ na ruch drogowy lub samą drogę,
● właściwymi organami wojskowymi, ochrony granic oraz bezpieczeństwa państwa,
● dyrektorem właściwego urzędu morskiego w zakresie zagospodarowania pasa technicznego, pasa ochronnego oraz morskich portów i przystani,
● właściwym organem nadzoru górniczego w zakresie zagospodarowania terenów górniczych,
● właściwym organem administracji geologicznej w zakresie terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych,
● ministrem właściwym do spraw zdrowia w zakresie zagospodarowania obszarów ochrony uzdrowiskowej.


Gazeta Prawna z 13 maja 09 (nr 92)
  
Marsjanka
13.05.2009 22:26:53
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 320 #261616
Od: 2008-5-6
Napisałam do Gminy o wznowieniu prac w zakresie wyrównywania ulic - w niedzielę. O tabliczkch na Jagiellońskiej też wspomniałam i to by było na tyle. POgadałam sobie, bo nic się nie dzieje, żadnej odpowiedzi, a prosiłam.
Wczoraj widziałam auto z Gminy i myślałam, że coś się ruszyło, a tu lipa. Facet hydranty sprawdzał. zakręcony Ciekawe jak długo znowu poczekamy.
  
Marsjanka
13.05.2009 22:29:18
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 320 #261617
Od: 2008-5-6
A tak na marginesie, czy są tu na forum mieszkańcy, którzy mają butle gazowe z BP? Czy dostaliście również "propozycję nie do odrzucenia" przejścia do Gaspolu? Co zamierzacie z tym zrobić? Podobno tam drogo diabeł Nie wspomnę już o tym, że dwa dni próbowałam się do nich dodzwonić, a kiedy już mi się udało, to nikt nic nie wie co będzie z ofertą dla "nowych" zakręcony
  
wik
14.05.2009 11:49:58
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 64 #261728
Od: 2008-6-15
Bardzo cenna informacja Pana(Pani)Baton.Dziękuję, a ja jeszcze nie zdążyłam skopiować. Pozdrawiam
  
Electra27.04.2024 15:10:35
poziom 5

oczka
  
baton
14.05.2009 20:16:17
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1234 #262020
Od: 2008-2-11


Ilość edycji wpisu: 1
Gaspol odkupił rynek zbiornikowy od BP. Ta część koncernu BP, która zajmowała się gazem płynnym wycofuje się z rynku w Polsce. Gaspol jest największym dystrybutorem gazu w Polsce więc nie powinniście mieć z nimi problemów.
  
Marsjanka
14.05.2009 22:24:59
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 320 #262243
Od: 2008-5-6
Nie, wcale diabeł Od dwóch dni nie mogłam się dodzwonić, a jak już mi się udało to pani była bardzo zdziwiona, po co chcę wiedzieć jakie będę miała warunki po upływie 12 miesięcy (gwarantowane te same co w BP). Poprosiłam o przesłanie wzoru umowy, bo to co mówiła nijak miało się do tego co mają sąsiedzi za płotem. Dzierżawa niby 17 z ł miesięcznie (sąsiedzi płacą ok. 70 zł) brak limitów gazu na rok (w umowie co innego) no i cena za dzierżawę uzależniona od ilości zakupionego gazu w roku (a przez telefon pani zarzekała się, że nic takiego nie ma miejsca). Na moje sugestie, że w OWU są zupełnie inne zapisy, stwierdziłą, żeby nie zwracać na to uwagi. No cóż..... Wybrałam jednak inną firmę.
  
baton
15.05.2009 09:03:23
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1234 #262344
Od: 2008-2-11
Może nie byli przygotowani do lawiny telefonów związanych ze zmianą dostawcy gazu, ale generalnie wydawało mi się, że to dobra firma. Od razu zaznaczam że nie jestem w jakiś sposób zainteresowany w kreowanie ich dobrego wizerunku. Moja opinia jest zupełnie subiektywna, i nie oparta na żadnym doświadczeniu z Gaspolem. Oczywiście masz rację, jeśli nie jesteś zadowolona z ich obsługi, to ta okazja jest najlepszym momentem na zmianę firmy. Kierując się wyborem co do takiej zmiany, należy, moim zadaniem, wziąć pod uwagę wiele czynników, nie tylko samą cenę gazu. Same zbiorniki jako urządzenia ciśnieniowe, podlegają szeregu badaniom w czasie ich eksploatacji i zapewnienie odpowiednio wysokiego poziomu tej usługi należy brać również pod uwagę. Zwłaszcza, że ma to bezpośrednie przełożenie na bezpieczeństwo nie tylko samego użytkownika takiej instalacji zbiornikowej, ale również najbliższych jego sąsiadów.
Marsjanko, a na jaką firmę ty się zdecydowałaś (jeśli nie jest to oczywiście tajemnicą)?
  
beos70
15.05.2009 16:56:45
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: leśna

Posty: 908 #262502
Od: 2008-5-18
Proponuję nowy wątek "GAS w Kapinie"oczko
Ja mam Shellgas - i jestem zadowolony - płacę 360 zł rocznie za dzierżawę i to wszystko - potem tylko cena gazu - a w czerwcu jest zawsze zniżka. - polecam ale nie namawiam gdyż ceny gazu są wyższe niż w gaspoluoczko
  
wik
15.05.2009 17:23:40
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 64 #262512
Od: 2008-6-15
Dotyczy Studium uwarunkowań...w gminie; będzie wyłożone do wglądu od 21 maja do 22 czerwca a do 14 lipca będzie można wpisywać uwagi ( to chodzi o strefę wykopaliskową pod katem archeologicznym na terenie pola w trzech miejscach- puste pole jak jechać drogą do Krokowskiej szosy po prawej stronie). A miałam nadzieję że będzie kanalizacja albo gazyfikacja. Najśmieszniejsze że w Rekowie już kończą gazyfikację i kanalizację.A u nas? Może teraz będą mogli zrobić to w związku z nowymi przepisami dotyczącymi obowiązku gminy dokonania oceny i zaplanowania zabezpieczenia mieszkańców w energię cieplną, kanalizację i drogi w ciągu 3 lat? Projekt muszą zrobić w ciągu 3 lat i będzie finalnie kontrolowany za 13 lat, to chyba już weszło w życie?
  
Marsjanka
15.05.2009 18:50:34
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 320 #262540
Od: 2008-5-6
Absolutnie nie kieruję się ceną gazu, bo ta jest uzależniona od wielu czynników - czas tankowania, czy płatne jednorazowo czy telemetrią, ale w zasadzie to ceny są bardzo zbliżone we wszystkich firmach. Ja zdecydowałam się na BAŁTYKGAZ, zbiornik pozdziemny w cenie dzierżawy zbiornika naziemnego, który miałam do tej pory (u nich naziemny wychodzi taniej), do wyboru telemetria lub płatność jednorazowa. Badania UDT w cenie zbiornika. Umowa na 6000 ltr, co jest bardzo korzystnym rozwiązaniem (do tej pory miałam 15000 ltr). Shell też rozważaliśmy, ale ten zbiornik podziemny przeważył. Czy to dobry wybór to się okaże.
  
Admin
15.05.2009 20:20:52
poziom 5



Grupa: Administrator 

Posty: 646 #262569
Od: 2007-5-10
aniołekbaton i Marsjanka....czy Wy się znacie tylko z forum?!?oczkooczkooczko
  
Marsjanka
15.05.2009 21:52:01
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 320 #262596
Od: 2008-5-6
Tak, a czemu pytasz zakręcony
  
mariusz
15.05.2009 22:24:25
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kąpino

Posty: 1162 #262625
Od: 2007-10-9
lollollol
  
Electra27.04.2024 15:10:35
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 10 / 21>>>    strony: 123456789[10]11121314151617181920

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » KOMUNIKATY I DONIESIENIA » SOŁTYS, RADA SOŁECKA, BUDŻET

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny

kapino.pl